Codziennie docierają do nas zmanipulowane i nieprawdziwe informacje na temat koronawirusa. Chcemy z tym walczyć, dlatego kampania #SzczepimySię, ma na celu również walkę z fake newsami. Zobacz najnowszą animację dotyczącą #StopFakeNews.

 

W szumie informacyjnym czasem ciężko odróżnić prawdę od fałszu, dlatego warto sprawdzać zaufane źródła. Takim źródłem jest strona gov.pl/szczepimysie, gdzie znajdują się sprawdzone informacje na temat szczepionki i Narodowego Programu Szczepień. Ważnym źródłem wiedzy jest także bezpłatna, całodobowa infolinia Narodowego Programu Szczepień, dostępna pod numerem 989. Rzetelnych informacji można szukać również na mediach społecznościowych Kancelarii Premiera – tam znajdziecie najnowszą animację dotyczącą fake newsów.

Animacja #StopFakeNews

Link: https://www.youtube.com/watch?v=r_UNTbtsUhs

Link do pobrania: https://mab.to/c4H4Cukt5

Wokół szczepionki przeciw COVID-19 powstały mity, które obalamy już teraz!

Na stronie gov.pl/szczepimysie znajduje się specjalna zakładka, która dotyczy walki z fake newsami. Jest ona na bieżąco aktualizowana. Jeżeli znalazłeś niepokojące treści w Internecie, które mogą być nieprawdziwymi informacjami, zgłoś je za pomocą prostego formularza dostępnego na stronie. Wystarczy, że prześlesz nam link do miejsca, gdzie pojawiają się nieprawdzie informacje.

Najpopularniejszy fake news – szczepionka nie jest bezpieczna

Szczepionka jest bezpieczna. Zanim trafi na rynek, musi uzyskać pozwolenie na dopuszczenie do obrotu. W przypadku tej grupy produktów wymagania są niezwykle wyśrubowane. Rygorystyczne wymagania dotyczące badań skuteczności i bezpieczeństwa szczepionek są większe niż w odniesieniu do innych produktów leczniczych. W przypadku szczepionki na COVID-19 skrócono terminy administracyjne. Ale te ułatwienia nie obniżają obowiązujących wymogów. Więcej informacji na ten i inne tematy znajdziesz w zakładce: Szczepionki przeciwko COVID-19. Walka z fałszywymi informacjami.

Kampania informacyjna #SzczepimySię

Trwa kampania informacyjna pod hasłem #SzczepimySię, która jest szeroko komunikowana za pomocą wielu środków masowego przekazu. Do skorzystania ze szczepień zachęcamy w telewizji, radiu, Internecie oraz na ulicach miast w całym kraju.

Internet i telewizja

W telewizji i Internecie dostępny jest materiał wideo promujący akcję #SzczepimySię z udziałem aktorów: Mateusza i Stanisława Banasiuków. Aktorzy już po raz drugi wsparli działania przeciw koronawirusowi. Niebawem w telewizji oraz Internecie pojawi się również spot ambasadorem kampanii #SzczepimySię – Cezarym Pazurą.

Radio

Od 29 grudnia w przestrzeni radiowej można usłyszeć spoty czytane przez profesjonalnych lektorów, które były inspirowane kampanią telewizyjną z udziałem aktorów – ojca i syna, Stanisława i Mateusza Banasiuków. Na początku stycznia wystartowały również spoty z udziałem Cezarego Pazury. Znany aktor zachęca w nich do szczepień oraz wskazuje, gdzie szukać wiarygodnych źródeł informacji na ich temat.

Billboardy i animacje informacyjne

Na ulicach miast całego kraju zawisły billboardy. Animacje informacyjne na temat szczepień przeciw COVID-19 są już dostępne w mediach społecznościowych Kancelarii Premiera, a w najbliższych dniach Polacy będą mogli zauważyć je w mediach. W krótkich materiałach wideo możemy usłyszeć głos ambasadora kampanii Cezarego Pazury.

Animacje będzie można zobaczyć nie tylko w Internecie, ale także na ekranach LED w wielu miastach – m.in. Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Krakowie.

Media społecznościowe

W mediach społecznościowych możemy dostrzec wpisy polityków, którzy promującą akcję #SzczepimySię, m.in. premiera Mateusza Morawieckiego, rzecznika rządu Piotra Müllera czy szefa Kancelarii Premiera Michała Dworczyka. Do kampanii #SzczepimySię dołączyło również ok. 50 sportowców, związków i klubów sportowych współpracujących z PKN Orlen oraz Energa SA –  m.in. Piotr Małachowski, Paweł Fajdek, Maria Andrzejczyk. Na swoich profilach w mediach społecznościowych promują rzetelne informacje o szczepieniach, a także zachęcają Polaków do skorzystania ze szczepionki przeciw COVID-19. Do kampanii przyłączyła się także PGE Ekstraliga oraz wszystkie kluby najlepszej żużlowej ligi świata.